Zakelijke vergelijker
Voor een uitgekiend advies

Met de nieuwe zakelijke vergelijker van HIP Next kan je zakelijke verzekeringsproducten voortaan snel en eenvoudig vergelijken.

Je maakt voor jouw zakelijke relatie precies de vergelijking van verzekeringsproducten die jij wilt en je krijgt direct een overzichtelijk resultaat gepresenteerd.

Alle relevante premie- en informatiebronnen zijn al gekoppeld aan de zakelijke vergelijker. Net zoals de techniek om te lezen en schrijven met jullie backoffice. De slimme en intuitieve flows leiden je vanzelf naar het resultaat.

Voor nieuwe en bestaande relaties

Je kunt de zakelijke vergelijker gebruiken voor al je nieuwe en bestaande zakelijke relaties.

Bij een bestaande zakelijke relatie, worden automatisch bepaalde gegevens voor-ingevuld, zodat je dat niet elke keer zelf hoeft te doen.

Voor een nieuwe relatie selecteer je eerst het soort bedrijf. Dat is namelijk bepalend voor het productenaanbod en de inhoud van de producten. Voor bepaalde bedrijven worden sommige producten niet aangeboden, of verandert de inhoud/vraagstelling binnen een product. Een bakker heeft immers een ander risico dan een administratiekantoor.

De vergelijking

Om tot een goed premievergelijk te komen, vul je per product een aantal vragen in. Bijvoorbeeld ontbrekende bedrijfsgegevens, gewenste dekkingen en branche specifieke vragen. Na het invullen van de vragen zie je een overzicht van de maatschappijen en premies waar het product ondergebracht kan worden. Daaruit kun je zelf een selectie maken voor de vergelijking.
Bij bijzondere risico’s of special limits kun er je ervoor kiezen om een maatwerk traject in te gaan voor dat product, in samenwerking met de binnendienst/ acceptant.

Mooie offerte in jullie eigen huisstijl

Als je uit het resultaat een verzekering selecteert, kun je hiervan gemakkelijk en snel een mooie offerte maken voor je relatie. Je kunt in de offerte ook andere producten meenemen.
Voor een bestaande relatie is de offerte meteen ook een overzicht van zijn hele nieuwe situatie. Dit kan bestaan uit nieuwe producten, gewijzigde producten en ongewijzigde producten.

Aanvragen en direct verzekerd

Als de offerte is goedgekeurd kun je de berekening aanvragen. Nu worden nog enkele slotvragen gesteld om alles compleet te hebben. Na het aanvragen worden de nieuwe- en gewijzigde producten direct verwerkt in de backoffice. Hiervoor is geen handmatig werk meer vereist.

Zowel jijzelf als adviseur en je relatie krijgen een nette mail met een overzicht van de aanvraag. Deze mail kan uiteraard ook meegestuurd worden naar het backoffice systeem, voor een complete administratie.

Wil je ook meer efficiëntie en gemak voor adviseurs en relaties?

Laat even je gegevens achter en wij bellen je snel.